ඉහළ ගෞරවාදරයට පාත්‍ර වූ පුද්ගලයන්ගේ ගුණාංග 07 ක්

 ඉහළ ගෞරවාදරයට පාත්‍ර වූ පුද්ගලයන්ගේ ගුණාංග 07 ක්

ගෞරවය යනු ඉබේ නොලැබෙන දෙයකි. එය උපයා ගත යුතුය. ඔබ නායකත්ව තනතුරක සිටින විට, ඔබ සමඟ වැඩ කරන පුද්ගලයින් ඔබට ගරු කිරීම අත්‍යවශ්‍ය වේ. ඔවුන් ඔබේ වැඩ පුරුදු, ඔබේ බුද්ධිය හෝ ගනුදෙනුවක් අවසන් කිරීමට ඔබට ඇති හැකියාවට ගරු කළ හැකිය. කෙසේ වෙතත්, ඊට වඩා ගරු කිරීමට තවත් බොහෝ දේ ඇත. ඔබට පුද්ගලයෙකු ලෙස ඔවුන්ගේ ගෞරවය උපයා ගත හැකි නම්, ඔබ සැබවින්ම ජීවිතය ජයග්‍රහණය කර ඇත.

වැඩි ගෞරවයක් උපයා ගැනීම සඳහා උපදෙස් කිහිපයක් මෙන්න.

1. ආචාරශීලී වන්න.

ඔබේ පවුලේ සාමාජිකයන්ගේ සිට ඔබේ සම-සේවකයින් දක්වා, සිල්ලර වෙළඳසැලේ පිටවන පුද්ගලයා දක්වා දිවා කාලයේදී ඔබට හමුවන සෑම කෙනෙකුටම සැමවිටම ආචාරශීලී වන්න. ඔබ ඔබට ලැබීමට කැමති ගෞරවය අන් අයටත් දෙන්න. ආචාරශීලීත්වය පිරිනැමීමට ඔබට ගත හැකි ක්‍රියාමාර්ග සොයන්න. ඔබ පිටුපස සිටින පුද්ගලයා සඳහා කෝපි කඩේ දොර අරින්න, නැතහොත් සිල්ලර වෙළඳසැලේ එක් අයිතමයක් ඇති පුද්ගලයාට ඔබට ඉදිරියෙන් යාමට ඉඩ දෙන්න. හැකි සෑම විටම කරුණාකර සහ ස්තූතියි යන වචන කියන්න.

2. ගෞරවාන්විතව කටයුතු කරන්න.

ඔබේ ඇස් කරකැවීම, බාධා කිරීම හෝ යමෙකු ගැන නිෂේධාත්මකව කතා කිරීම වැනි අගෞරවනීය හැසිරීම් ඉවත් කරන්න. මෙම ක්‍රියාවන් ඔබ සමඟ අන්තර් ක්‍රියා කරන පුද්ගලයාට ගරු නොකරනවා පමණක් නොව, ඒවා තවදුරටත් සම්බන්ධ වීම හෝ ගැටළු විසඳීම වළක්වයි. ඒ වෙනුවට, ගෞරවනීය සවන්දීමේ පරිසරයක් පෝෂණය කරන්න. ඔබ පුද්ගලයෙකුගේ අදහස් හෝ මතයන් සමඟ එකඟ නොවූවත්, සෑම කෙනෙකුම සවන් දීමට සුදුසුය. ඔබට කීමට යමක් ඇත්නම්, විශේෂයෙන් වැදගත් ප්‍රශ්නයක් තිබේ නම්, ඔබට ඉදිරිපත් කිරීමට කැමති ආකාරය සලකා බලන්න.

3. හොඳින් සවන් දෙන්න.

සවන්දීම සක්‍රීය ක්‍රියාවලියක් මිස නිෂ්ක්‍රීය ක්‍රියාවලියක් නොවේ. ඔබ කතා කිරීමට පෙර සිතන්න. බොහෝ විට අද දින සංවාද වලදී, එක් පුද්ගලයෙකුගේ අදහස් අසන්නා තුළ සිතුවිලි “ප්‍රබෝධමත්” කරයි, පසුව ඔහු එම මාතෘකාව ඔස්සේම තම කතාව ගෙන එයි. ඔබේ කතන්දර කීම වෙනුවට, ඔබට තවත් පැවසීම සඳහා කථිකයා දිරිමත් කරන ප්‍රශ්න අසන්න. ඔබ සැලකිලිමත් වන බව දැනෙන විට ඔවුන් බොහෝ සතුටු වනු ඇත.

4. උදව් කරන්න.

මිනිසුන්ට අවශ්‍ය වූ විට හෝ උදව් කිරීමට අවස්ථාවක් වෙනුවෙන් සැමවිටම සූදානම්ව සිටීමෙන් මිනිසුන් ගෞරවය උපයා ගනී. ඔබ කලින් එතරම් නොසිතා නොසලකා හරින ලද අවස්ථා අතරින් තවකෙකුට උපකාර විය හැකි අවස්ථා සොයන්න. ඔබට යමෙකු වෙනුවෙන් කෝපි කෝප්පයක් ලබා ගත හැකිද? දිනකට කිහිප වතාවක් උපකාර කිරීමට උත්සාහ කරන්න.

5. නිදහසට කරුණු කියන්න එපා.

ඔබගේ ක්‍රියාවන් ඔබගේ තේරීම් මත පදනම් වන අතර, සමහර අනපේක්ෂිත තත්වයන් හැර, නිදහසට කරුණු දැක්වීමට හේතුවක් නැත. ඔබේ ක්‍රියාවන් ඔබ ම අයිති කරගන්න. නිදසුනක් වශයෙන්, ඔබ නිරන්තරයෙන් ප්‍රමාද වන්නේ නම්, නිදහසට කරුණු නොකියන්න. ඔබේ වැරදිවලට ​​අයිති වන්න සහ ඒවා මත රැඳී සිටීම වෙනුවට, ඒවා පසුකර යාමට සහ ඊළඟ වතාවේ වඩා හොඳ කිරීමට අවස්ථාවන් සොයන්න. ඔබේ අඩුපාඩු ගැන අවධානය යොමු කරනවා වෙනුවට, “මගේ හැසිරීම හෝ තත්වය නිවැරදි කරන්නේ කෙසේද?” යනුවෙන් අසන්න.

6. කෝපය අත්හරින්න.

කෝපය හෝ අමනාපයක් අල්ලාගෙන සිටීම ඔබටම මිස අන් කිසිවෙකුට හානියක් නොවේ. ඔබ කලබල වන්නේ නම්, ඔබට මොහොතකට කෝප වීමට ඉඩ දෙන්න, ඉන්පසු ඉදිරියට ගොස් තත්වය නිවැරදි කරන්න හෝ එය පැත්තකින් තබන්න. ඔබටත් අන් අයටත් විවේකයක් දෙන්න. සමාව දෙන්න, පසුව අමතක කරන්න.

7. වෙනස් කිරීමට කැමැත්තෙන් සිටින්න.

නොබිඳිය හැකි වීම ඔබව කොතැනකටවත් ගෙන නොයනු ඇත. පරිණාමයේ ක්‍රියාවලියට වෙනස්කම් ඇතුළත් බව තේරුම් ගන්න. පුද්ගලයෙකු ලෙස වර්ධනය වීමට උත්සාහ කරන්න; නව කුසලතා ඉගෙන ගන්න, නව ක්‍රියාකාරකම් උත්සාහ කරන්න, සහ විශේෂයෙන්ම, ඔබේ ස්වයං හැසිරීම් නැවත පරීක්ෂා කරන්න. එමෙන්ම වඩා හොඳ පුද්ගලයෙකු බවට පත්වීමේ මාවතේ ඔබ ලබා ගන්නා ප්‍රගතිය ගැන ඔබටම සුබ පතන්නට අමතක නොකරන්න.

ලක්මිණ ජයමාල්

https://edutalk.lk

එඩියුටෝක් වෙබ් අඩවියේ නිර්මාතෘ සහ ප්‍රධාන පරිපාලකවරයා වශයෙන් කටයුතු කරයි. දැනට රජයේ විද්‍යාලයක තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ විෂය භාර ගුරු භවතෙකු ලෙස කටයුතු කරන විද්‍යාවේදී උපාධිධාරියෙකි.

මෙම ලිපි කියවීමටත් ඔබ කැමති වේවි...

Leave a Reply

ඔබගේ ඊමේල් ලිපිනය ප්‍රසිද්ධ කරන්නේ නැත.